top of page

Algemene Voorwaarden: 8 Heldere Afspraken

 

Wij werken graag voor u, zonder moeilijke bepalingen, maar gewoon op basis van 8 heldere afspraken. Deze afspraken hanteren wij als algemene voorwaarden en gelden zowel voor overeenkomsten met particuliere- als met zakelijke opdrachtgevers. Op al onze overeenkomsten zijn onderstaande voorwaarden van toepassing

 

1. We geven duidelijk inzicht in alle te verwachten kosten


Al onze offertes zijn vrijblijvend en worden gezien als een ondeelbaar geheel. Indien sprake is van andere wensen of uitbreidingen zullen wij u een nieuw of aanvullend aanbod doen.
Al onze aanbiedingen zijn prijs vast en zijn uitsluitend geldig binnen de gestelde geldigheidstermijn op de offerte. Mocht iets niet duidelijk zijn of u merkt onvolkomenheden op, dan heeft u de plicht deze aan ons te melden alvorens u ons een opdracht verstrekt. Al onze prijzen zijn inclusief vervoerskosten binnen regio Antwerpen (Antwerpen, Berchem, Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Borgerhout, Borsbeek, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem en Wilrijk) en stad Mechelen, daarbuiten wordt er €0.40 per gereden kilometer aangerekend.

 

Schoonmaakproducten zijn inbegrepen in de prijs, u betaald bij reguliere opdrachten waar materiaal (zoals stofzuiger, vloertrekkers, etc) wordt achtergelaten, een eenmalige waarborg van €75,00. Die waarborg krijgt u terug als de opdracht eindigt en het materiaal niet beschadigt is. Als u een toiletdame bij ons boekt en zij moet zelf toiletmateriaal voorzien, wordt er een kost van 25 euro in rekening gebracht. Onder het materiaal van onze toiletdame wordt verstaan: 2 emmers, vloertrekker, dweil, poetsdoeken, toiletproduct, vloerreiniger, vuilzakjes, geurspray. Alles daarbuiten hoort door de klant voorzien te worden. U betaald ook 10 euro maaltijdvergoeding voor onze hostessen op evenementen tenzij u hen een maaltijd voorziet.

 

2. Wanneer u ons een opdracht verstrekt
 

Indien u aanvang laat maken met het uitvoeren van het werk is de opdracht  order door u aanvaard. Indien u ons aanbod bevestigt, dan is deze altijd bindend en kan niet worden herroepen.

Indien de klant een reeds aanvaarde offerte annuleert binnen 7 kalenderdagen voor de geplande aanvang van de diensten, behoudt LuxSis zich het recht voor om een forfaitaire schadevergoeding van 30% van het totale offertebedrag aan te rekenen. Bij annulatie minder dan 48 uur voor aanvang wordt 50% aangerekend. Indien onze medewerker reeds ter plaatse was of verplaatsingskosten zijn gemaakt, worden deze volledig doorgerekend.

Alléén als de order nog niet is aanvaard kunnen deze 8 heldere afspraken door u worden verworpen, in dat geval verlangen wij van uw zijde een nieuwe overeenkomst, welke pas geldig wordt verklaard als deze door ons wordt ondertekend.

 

3. Aanvang van het werk


U dient ervoor te zorgen dat het werk zonder enige obstructie kan worden uitgevoerd. U verschaft ons gratis aansluitingsmogelijkheden voor de tijdens het werk benodigde nutsvoorzieningen (water, elektriciteit). U zorgt ervoor dat onze schoonmaker binnen kan komen door aanwezig te zijn op locatie of door ons een sleutel toe te vertrouwen. Bij afwezigheid van de klant of ontoegankelijkheid van de locatie zonder voorafgaande verwittiging (min. 24u op voorhand), behouden wij het recht om een no-show vergoeding van 100 % aan te rekenen ter waarde van de voorziene werkuren en volledige verplaatsingskosten. Indien u een wijziging wenst aan te brengen in de geplande opdracht (zoals het tijdstip, de dag of andere praktische details), vragen wij u vriendelijk om dit minstens 24 uur op voorhand te melden. Bij laattijdige wijzigingen of annulaties behouden wij het recht om de gereserveerde tijd en/of gemaakte kosten in rekening te brengen. 

                                                                          

 4. Meerwerk   

                                                                     

 Indien er onverwachts extra werkzaamheden plaatsvinden die leiden tot een verlenging van de werktijd, verzoeken wij u vriendelijk dit via mail te verwittigen alvorens u het werk door onze werknemer laat uitvoeren. Op basis van uw extra verzoek wordt uw factuur verhoogd. Kleine klusjes of aanvullende wensen kunnen, mits verzocht aan onze schoonmaker, zonder extra kosten worden uitgevoerd. Voor grotere werkzaamheden die de tijdsplanning beïnvloeden, en waarbij extra kosten of vertraging van de volgende opdracht ontstaan, geldt dat deze vooraf goedgekeurd dienen te worden.

 Indien na aanvang van de opdracht blijkt dat de vooropgestelde uren in de offerte onvoldoende zijn voor een kwalitatieve uitvoering, behouden wij het recht om het aantal uren aan te passen in overleg met de klant.

 

 5. Garantie


Wij garanderen dat het werk zorgvuldig en professioneel wordt uitgevoerd door onze ervaren schoonmakers. Daarnaast zullen er regelmatig controles plaatsvinden om te waarborgen dat ons werk naar wens wordt uitgevoerd. Mocht er onverhoopt een klacht zijn, dan wordt deze binnen 24 uur behandeld.

 

6. U betaalt op tijd


Betaling dient te geschieden na aanvaarding van het werk en binnen de gestelde betalingstermijn (14 dagen). Wanneer u ons niet op tijd betaalt, sturen wij u twee maal een herinnering, daarna een aanmaning. Indien de betaling hierna niet is voldaan kunnen wij een incassoprocedure starten.

Wij behouden ons het recht voor om binnen de wettelijke kaders u rente of een verhoging te factureren. De incassokosten eventueel vermeerderd met verhoging of rente komen voor uw rekening. 

​

7. Overmacht en aansprakelijkheid


Onder overmacht wordt verstaan alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop wij geen invloed kunnen uitoefenen en waardoor wij niet in staat zijn onze verplichtingen na te komen, zoals uitval van mankracht, niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of overheidsmaatregelen. U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor overmacht en wij zijn u nimmer verplicht schade te vergoeden welke hieruit is voortgevloeid.
U kunt ons tevens niet aansprakelijk stellen voor verlies of schade, direct of indirect, die tijdens de uitvoering wordt toegebracht, tenzij de schade te wijten is aan opzet of grove schuld door onszelf. U draagt het risico voor verlies of schade van zaken die door u ter beschikking zijn gesteld, dan wel op uw verzoek worden gebruikt. U vrijwaart ons van alle succesvolle aanspraken van derden ter zake van door ons  geleverde diensten waardoor die derde schade mocht hebben geleden.

 

8. Geschillen

​

Wanneer er sprake is van een geschil kan de overeenkomst door ons worden ontbonden. Dit kan wanneer u niet tijdig aan uw verplichtingen heeft voldaan of wanneer er sprake is van overmacht. Beide partijen kunnen de samenwerking opzeggen mits een schriftelijke kennisgeving met een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Tijdens de opzegperiode blijft de dienstverlening en de facturatie ongewijzigd van kracht. Op elke overeenkomst tussen ons en u is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan een bevoegde rechter wanneer onderling geen rechtstreekse oplossing wordt gevonden.

bottom of page